Ondertussen bestaat Honda Camino Community bijna 6 jaar !!!! Steun jij onze club ook ? En wil je daarbij ook genieten van de voordelen zoals een goedkope verzekering voor je oldtimertje ? Vul dan vandaag nog het FORMULIER in en sluit je aan bij de gezelligste bromfietsclub van het land !!!

BESTE BEZOEKER, MOMENTEEL IS HET FORUM NIET MEER IN ELK ONDERDEEL UP-TO-DATE. VAAK ONTBREKEN FOTO'S EN ZIJN SOMMIGE TOPICS PREVENTIEF VERWIJDERD EN WORDEN ZE KORTELINGS VERVANGEN DOOR EEN WAARDIGE VERVANGER. WE WERKEN HEEL HARD AAN EEN OVERZICHTELIJKE WEBSITE ALS WAARDIG ALTERNATIEF EN EEN OPWAARDERING VAN DIT FORUM. BEDANKT VOOR U BEGRIP EN GEDULD. VOOR UW DRINGENDE VRAGEN WAAROP U HIER GEEN ANTWOORD VINDT HELPEN WE U STEEDS GRAAG VERDER OP ONZE FACEBOOKGROEP KLIK HIER VOOR DE FACEBOOKGROUP

Een beetje uitleg bij de Forum Update van 31/01/2016

Actuele gebeurtenissen, aankondigingen en mededelingen van de beheerders.
Plaats reactie
Ives Van der Cammen
Beheerder
Leeftijd: 43
Contacteer:

Een beetje uitleg bij de Forum Update van 31/01/2016

Bericht door Ives Van der Cammen » 02 feb 2016, 21:21

Beste leden,

Bij deze neem ik even de tijd om de belangrijkste veranderingen na de software update van 31/01/2016 even toe te lichten.
Ik zal vooral de veranderingen die voor de jullie/de gebruikers belangrijk zijn.

1. Het meest opvallende is het uitzicht van het forum uiteraard, dat heeft te maken met de update van de standaard software waar het forum op draait.
de software waarop het forum draait is "phpBB" en is een open source software, wat zoveel wil zeggen dat iedereen hem kan aanpassen naar eigen wens en of uitbreidingen
kan schrijven voor de standaard software al naargelang de behoeften van de gebruiker. Zo heb ik bijvoorbeeld de standaard breedte van het forum wat breder gemaakt, dat
oogt net iets fraaier en toch zeker op de grotere beeldschermen die de meeste tegenwoordig hebben.
Het enige nadeel dat ik zelf al ondervonden heb is dat deze versie van software iets trager de pagina's laadt. Merken jullie dat ook ?
Nog een troef van de nieuwe versie is dat deze herkent wanneer je het forum bezoekt met een mobiel apparaat zoals een smartphone of tabletpc. De weergave is dan wel
iets compacter maar wel correcter. En handiger te raadplegen.

2. Ik heb een extensie geïnstalleerd die het mogelijk maakt om de foto's in de banner (waarvoor dank aan onze pixelmod Standreww) bovenaan eenvoudiger te vervangen dan dat het geval was op de vorige versie van het
forum, waarbij je steeds in de "body code" de afbeelding moest vervangen. Nu kunnen we dat via het beheerders paneel makkelijker instellen. Dus in de toekomst zullen de
foto's in de banner ook sneller opgefrist worden. En kunnen we bijvoorbeeld De Camino van de maand er een plekje geven. Enige voorwaarde om in aanmerking te komen is
uiteraard wel dat de foto's van behoorlijke kwaliteit zijn om hem op formaat te kunnen maken voor de afmetingen van de Banner.

3. Bij de vorige versie van het forum zaten de bedieningsknoppen zoals "toon nieuwe berichten/toon actieve onderwerpen" enz.. boven en onderaan het forum vast en waren ze
altijd zichtbaar. In de nieuwe versie zitten al die knopjes achter de knop in de linker bovenhoek van het forum "snelle links". Standaard blijft de werkbalk gewoon bovenaan
het forum staan en moet je telkens je onderaan een topic zat terug naar boven scrollen om de knop "snelle links" te bereiken. Best vervelend vonden wij dus heb ik er voor
gezorgd dat de taakbalk waar de knop "snelle links" en "priveberichten" en "Notificaties" steeds bovenaan je scherm blijft hangen zodat hij altijd in het bereik zit van wat je
ziet en dus niet altijd helemaal naar boven moet scrollen als je klaar bent met lezen.

4. Ook heb ik rechts naast het forum twee knopjes gezet die het mogelijk maken om in één klik helemaal naar boven of naar onder van het forum te scrollen, vooral handig
topics met lange pagina's zoals "projecten" en "hoe doe ik datjes".

5. Onderaan het forum kan je de activiteit van de laatste 24 uur bekijken, je kan er zien wie er allemaal komen kijken is, hoeveel berichten er werden gepost, hoeveel
nieuwe topics en hoeveel nieuwe leden er zijn bijgekomen in de laatste 24 uur.

6. De berichten box waarin je antwoorden typt of nieuwe topics start is wat gepimt, je kan nu wat toveren met tekst, bbc codes hebben figuurtjes gekregen zodat ze
vanzelfsprekender zijn en makkelijker te herkennen. De knop met het "play driehoekje" is diegene die je nu kan gebruiken om je Youtube filmpjes te delen en zichtbaar
op het forum weer te geven zonder iets aan de Youtube link te hoeven veranderen. Gewoon op het knopje drukken en de link in het venster plakken en klaar is kees.
Maar de werking van de berichtenbox kan je het best zelf leren kennen simpel door wat te testen als je een nieuw bericht maakt. Mocht je toch nog vragen hebben over
hoe je iets plaatst mag je ze uiteraard altijd even stellen.

7. Ook heb ik een een extensie ingebouwd die ervoor zorgt dat overmatig "Quote" gebruik dat soms wel wat voor ergernis zorgt bij beperkt word. Zo is het niet meer
mogelijk om het laatste bericht uit een topic te Quoten. Het is immers duidelijk dat je antwoord op het bericht dat net boven je eigen bericht staat. Berichten Quoten
die hogerop in het topic staan kan uiteraard nog steeds. Je kan zelfs tot 5 Quote's in één nieuwe reactie plaatsen waar dat er vroeger maar 3 waren. Dus als je in 1 keer
wil antwoorden op 5 citaten kan dat.

8. Het "blijf bij elk bezoek automatisch ingelogd" is normaal ook van de baan, het probleem bestond erin zoals ik al langer vermoede dat het forum ingebed was in een
Wordpress installatie die google en de browsers waarmee je het forum bezoekt in de war brachten.

9. Dit is misschien wel de belangrijkste aanpassing voor sommige mensen, er mogen vanaf nu ook foto's gepost worden met het bijlage systeem.
Bij de vorige versie kon dat ook al maar we hadden dat niet graag omdat de foto's dan op een belabberde manier werden weergegeven.
Kortom, zij die graag foto's posten kunnen dat nu rechtstreeks vanaf hun computer of smartphone doen zonder de tussenstap van Photobucket te moeten nemen.
De mensen die graag photobucket blijven gebruiken mogen dat uiteraard. Hopelijk stimuleert dit de mensen die wat moeite hadden met Photobucket om wat meer foto's
posten. We zullen nu wel wat moeten investeren in wat meer webruimte maar dat hebben we er graag voor over.

10. Er is een notificatie's systeem vlak naast de knop "Prive Berichten" deze geeft een melding van zodra, je ergens door iemand geciteerd word, je een melding hebt van
een moderator, of je een nieuw privé bericht hebt. Als je de notificatielijst open doet kan je rechtstreeks de meldingen aanklikken en word je naar het desbetreffende
onderdeel op het forum gestuurd.

11. Tenslote is er nu een extensie die ons toelaat om de aandacht te trekken naar belangrijke aankondigingen, net zoals deze info word aangekondigd boven aan het
Forum
heb je hier alles gelezen, of wist je het al. Je kan de rode balk bovenaan het forum sluiten door met je muis in de rechter hoek te gaan staan en op het kruisje te
Klikken.

Dat waren de belangrijkste veranderingen die zichtbaar en te gebruiken zijn voor de gebruikers. Alles is ook voor ons nieuw en dus nog wat zoeken, zie je of merk je iets waar je problemen mee ondervind of waar je niet wijs uit geraakt. Mag je het altijd melden dan bekijken we of we je kunnen helpen en of er eventueel toch nog iets moet aangepast worden.

Hopelijk ervaren jullie al onze veranderingen als een pluspunt en zijn jullie snel gewend aan de vernieuwingen.

Groetjes

: Captain :

camino_expert
Mentor Member/ Full Club Member
Leeftijd: 46

Re: Een beetje uitleg bij de Forum Update van 31/01/2016

Bericht door camino_expert » 03 feb 2016, 11:42

hallo ives
klopt wat u zegt
als u een pagina opend het gaat iets trager
voor de rest geen enkel probleem
super : Thumbup :

voske
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 42

Bericht door voske » 03 feb 2016, 12:12

knap werk hoor ives, dubbel dikke duim : Thumbup : : Thumbup :

camino_expert
Leeftijd: 46

Bericht door camino_expert » 05 feb 2016, 17:53

back on line and fast super 8-)

dimi1405
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 43

Bericht door dimi1405 » 09 feb 2016, 09:16

Hey Ives,
Voor't eerst op het vernieuwde forum en 't ziet er idd allemaal wat beter uit en loopt ook wat vlotter he!
Mooi werk!
: Thumbup :

yvan

Bericht door yvan » 05 dec 2017, 07:11

goeiemorge ives een vraagje kan nog altijd geen foto's bekijken het zijn grijze plaatjes met tekst op , hoe kan ik de fotokes op dit forum bekijken ???
vriendelijke groeten yvan

Stan Aerts
Moderator/Full Club Member
Moderator/Full Club Member
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door Stan Aerts » 05 dec 2017, 15:08

Yvan, dat komt doordat photobucket sinds een tijd geleden een betalende service is geworden. Dat is ongeveer 15 jaar gratis geweest en daarom zeiden we tegen al de forum gebruikers om photobucket te gebruiken om onze server minder te belasten.
Spijtig genoeg worden de foto's geupload met photobucket pas weer zichtbaar als iedere gebruiker die zn foto's weer zichtbaar wil hebben 40€ per maand betaald aan photobucket.
Onbegonnen werk dus hier op het forum omdat we met zoveel verschillende gebruikers zitten die photobucket gebruikten.

Ik heb mijn foto's al weer zichtbaar gemaakt maar dat is echt monnikenwerk. Als je in een ander tabblad inlogt bij photobucket dan zijn je eigen foto's wel zichtbaar op het forum. Zo heb ik dan de mijne weer opgeslagen en geupload met het bijlage systeem van het forum.

Met de tijd zullen er weer nieuwe how to's komen met nieuwe foto's.

Plaats reactie