Ondertussen bestaat Honda Camino Community bijna 6 jaar !!!! Steun jij onze club ook ? En wil je daarbij ook genieten van de voordelen zoals een goedkope verzekering voor je oldtimertje ? Vul dan vandaag nog het FORMULIER in en sluit je aan bij de gezelligste bromfietsclub van het land !!!

BESTE BEZOEKER, MOMENTEEL IS HET FORUM NIET MEER IN ELK ONDERDEEL UP-TO-DATE. VAAK ONTBREKEN FOTO'S EN ZIJN SOMMIGE TOPICS PREVENTIEF VERWIJDERD EN WORDEN ZE KORTELINGS VERVANGEN DOOR EEN WAARDIGE VERVANGER. WE WERKEN HEEL HARD AAN EEN OVERZICHTELIJKE WEBSITE ALS WAARDIG ALTERNATIEF EN EEN OPWAARDERING VAN DIT FORUM. BEDANKT VOOR U BEGRIP EN GEDULD. VOOR UW DRINGENDE VRAGEN WAAROP U HIER GEEN ANTWOORD VINDT HELPEN WE U STEEDS GRAAG VERDER OP ONZE FACEBOOKGROEP KLIK HIER VOOR DE FACEBOOKGROUP

Hoe zit dat nu met die nummerplaten ? UPDATE 19 Maart 2016 (pagina 1)

Ons Forum is uiteraard gratis, maar wil je graag mee profiteren van onze interessante Club voordelen, sluit je vandaag nog aan en steun onze Club.
Ludo Teska
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 49

Re: Hoe zit dat nu met die nummerplaten ? UPDATE 19 Maart 2016 (pagina 1)

Bericht door Ludo Teska » 30 mei 2016, 17:13

Zoals ik zeg... controlefreak :ugeek:

Mensen zonder ruggegraat vallen om als ze niet op anderen kunnen steunen.

capri power
Full Club Member
Full Club Member
Contacteer:

Bericht door capri power » 01 jun 2016, 14:49

fcapri schreef: zelfde met oldtimer autos, een oldtimer hoeft maar 1 keer naar de beperkte autokeuring. daarna niet meer. ge kunt daar dus later ne trekhaak op zetten, of naar de keuring gaan met de trekhaak er al op. oldtimer keuring wa vrij van trekhaakkeuring, dus ge kreeg nooit het trekgewicht op papier.
dus wat als een politieagent u tegenhoud en wilt controlleren of ge die caravan wel moogt trekken? dan had ge prijs want trekhaak niet gekeurd (er is ergens een stuk wettekst die zegt dat ELK voertuig moet gekeurd zijn bij montage trekhaak. ook nieuwe autos en dus OOK oldtimers).

na 6maand contact met DIV en dergelijke instanties, toch de goeie te pakken gehad die me bevestigd dat ik wel degelijk mijn oldtimer moet voorrijden voor trekhaakkeuring als ik een caravan naar een treffen meetrek. t heeft dan nog 2 keuringsstations geduurd voor ik ene vond die daadwerkelijk ook mijn oldtimer wou keuren. want daar beweerden ze ook dat het niet kon. in belgie zijn er dus 2 oldtimers op Oplaat die WEL een trekgewicht op de papieren heeft staan, de rest is in overtreding.
daar beweerd ook elke club dat ge da niet moet doen en dan kan ik evengoed een caravan van 1000kg trekken terwijl mijn capri maar 330kg MAG trekken volgens ford.
Dit klopt inderdaad.
De 2de gekeurde oldtimer met rekhaak keuring heb ik hier staan. heeft diep in 2 pc's moeten zoeken, maar wel in orde gekregen....

humphrey

Bericht door humphrey » 20 jun 2016, 12:35

Hallo, is er al geweten wanneer exact dat die kleinere nummerplaten er zijn. Want ik hoor begin juli. Maar ik hoor dan ook ergens in augustus en ook nog" er is nog niks beslist". Dus bij deze men vraag. Grtz ;)

Ives Van der Cammen
Beheerder
Leeftijd: 43
Contacteer:

Bericht door Ives Van der Cammen » 20 jun 2016, 16:01

Dat van er is nog niets beslist mag je schrappen : Wink : Dat ze er komen staat vast. Er is altijd gezegd dat ze vanaf het derde kwartaal 2016 zouden beschikbaar zijn.
Maar dat was zonder de politieke hetze rond Mevr, Galant gerekend (minister van mobiliteit) die daardoor is moeten aftreden. Ze werd vervangen en de vervangende minister moet zich opnieuw in de lopende dossiers inwerken. Dus vandaar dat er nog steeds onzekerheid heerst over wanneer nu precies de datum zal zijn dat ze beschikbaar worden.
Vermoedelijk en onder voorbehoud zal het september worden vrees ik. Je kan ondertussen al wel bouwjaarattesten aanvragen, en je inschrijvingsformulier bij de post. De formulieren blijven in tegenstelling tot die van auto's onbeperkt geldig. Dus als je dat al doet is het vanaf het moment ze er komen kwestie van je documenten bij je verzekeraar af te geven en klaar. Maar wees gerust van zodra ik meer weet zullen jullie het ook weten : Wink :

fcapri
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 40
Contacteer:

Bericht door fcapri » 20 jun 2016, 21:59

mja, dat wil dus zeggen dat de camino deze zomer niet meer kan rijden, of ik moet zo een grote plaat afhalen : Andry :

Ives Van der Cammen
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ives Van der Cammen » 20 jun 2016, 22:06

Waarom kan die camino deze zomer niett meer rijden ?

hondaman
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 45

Bericht door hondaman » 20 jun 2016, 22:07

zonder plaat he,da gaat toch

fcapri
Full Club Member
Full Club Member
Contacteer:

Bericht door fcapri » 20 jun 2016, 22:07

moet ge geen plaat aanvragen als ge nu inschrijft?

Ives Van der Cammen
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Ives Van der Cammen » 20 jun 2016, 22:08

Inderdaad Johan dat kan nog tot 11/12/2016.
Je kan hem toch gewoon verzekeren zoals dag al jaren is.

Hondacb50
Full Club Member
Full Club Member

Bericht door Hondacb50 » 01 okt 2016, 14:08

Als ik het goed begrijp hebben we nog tijd tot 11 december om onze bromfietsen te regulariseren.
Mijn vraag is nu: wanneer zit je nu safe? Met het bouwjaarattest van BFOV of met het roze formulier van bpost?
Ik ben niet van plan om alles al gaan te verzekeren, want het past momenteel niet echt om veel te gaan rijden.

Plaats reactie