Hoe zit dat nu met die nummerplaten ? UPDATE 19 Maart 2016 (pagina 1)

Ons Forum is uiteraard gratis, maar wil je graag mee profiteren van onze interessante Club voordelen, sluit je vandaag nog aan en steun onze Club.
Ives Van der Cammen
Beheerder
Leeftijd: 44
Contacteer:

Re: Hoe zit dat nu met die nummerplaten ? UPDATE 19 Maart 2016 (pagina 1)

Bericht door Ives Van der Cammen »

Ik ben het volop aan het uitzoeken. Momenteel nog geen glashelder antwoord gekregen. Maar ik bijt me erin vast. Bij het BFOV weten ze het ook nog niet.
Voor Zover ik zelf kan uitmaken aan de hand van de dingen die ikzelf heb uitgetest. Kan ik het volgende concluderen. : ArrowD :

Ikzelf heb twee procedures van de 4 getest. En volgens mij zit je save met zowel de aanvraag tot inschrijving als met een attest van het BFOV.

Van zodra je een aanvraag tot inschrijving hebt bekomen bij de post worden de gegevens automatisch doorgegeven aan de DIV. En er verschijnt een Barcode op je "aanvraag tot inschrijving" . Logischer wijs, is je bromfiets dan gekend bij de DIV en maakt het volgens mij niets uit hoelang het voertuig niet wordt ingeschreven. En kan je gerust zijn. Naar voorbeeld van een auto, die kan je ook gewoon uit het verkeer halen en er weer in door middel van het aanvragen van een nummerplaat.

Ik had ook een brommer waarvoor ik reeds een BFOV attest had aangevraagd op dit document staat een barcode. Ik heb ook hiervoor een "aanvraag tot inschrijving" gehaald. De dame van de post heeft gewoon de gegevens van het document handmatig ingegeven in eht systeem en er kwamen automatisch zonder dat ze iets gescand had 2 barcodes op het formulier. Het viel me op dat de barcodes voor een stuk communiceerde. Dus logischer wijs gebeurt er al een melding op het moment dat de BFOV het Attest aanmaakt. Ik zou anders niet kunnen verklaren waarom de barcode die op het document van het BFOV staat vanzelf op de aanvraag verschijnt als de Postbeambte gewoon het chassis nr invult.

Mijn conclusie: Als je een bouwjaar attest hebt van het BFOV zit je reeds save. Of als je langs de post gaat met of zonder bouwjaar attest en je laat je brommer registreren ben je save en is de brommer "gekend" bij de DIV. En hoef je nog niet dadelijk een plaat aan te vragen en kan je dat later alsnog.

Ik denk dat dit systeem gewoon blijft bestaan na 11/12/2016, men kan het toch niet maken dat al wie niet op de hoogte is met een boel oud ijzer blijft zitten. Het zal wel zo zijn dat je niet meer op de baan mag als je na 11/12/2016 nog geen plaat hebt. Net zoals je met een auto of motor niet in het verkeer mag zonder nummerplaat.

Volgens de informatie die ik heb moeten er in België naar schatting 360 000 brommers geregulariseerd worden. Waarvan ze er momenteel 15 000 hebben gedaan. Dus die procedure kan niet anders dan blijven bestaan.

Maar ik volg het op en hou jullie op de hoogte. : Wink :

Hondacb50
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 41

Bericht door Hondacb50 »

Zoals ik kan zien zijn er nog niet veel bouwjaarattesten aangevraagd want hetgene dat ik gisteren heb ingegeven had aanvraagnummer: 43xx

Dat we met oud ijzer blijven zitten lijkt me ook sterk. Het is uiteindelijk een periode die we gekregen hebben om ons in regel te stellen als we er mee op de baan willen blijven. En het is daarom dat er waarschijnlijk ook niets bekend is na 11/12/16: geen plaat, dus niet in het verkeer. Dan gewoon de procedure volgen via BFOV en de zaak is opgelost.

Indictee
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 21

Bericht door Indictee »

Afbeelding

Dit is de nieuwe plaat op mijn camino. Ziet er natuurlijk niet zo mooi uit als het gele plaatje, maarja..

Camino'86
Full Club Member
Full Club Member

Bericht door Camino'86 »

Dikke nest zo een plaat een bron aan inkomste zeker. Klote land ier

Ives Van der Cammen
Beheerder
Contacteer:

Ach Niels, wees blij dat het allemaal zo lang geduurd heeft we zijn veruit het enige land dat nog geen platen had. En na de windvangers van 14 x 21 vind ik 10 x 12 best ok : Wink :

Christoph Heylen
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 36

Bericht door Christoph Heylen »

Ik Vind het nog redelijk
2-stroke forever

Indictee
Full Club Member
Full Club Member

Bericht door Indictee »

De platen zijn inderdaad nog redelijk.

En inderdaad sjef, die grote platen trokken echt op niks.

survivor
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 45

Bericht door survivor »

Ja, valt op zich wel mee die platen, maar zou toch niet graag te zien zijn op een filmke van toertochtje waar we met zijn allen een verboden richting in rijden.
Hopelijk houden de makers van die filmkes hier rekening mee nu we allemaal wel erg makkelijk te traceren zijn.
Laatst gewijzigd door survivor op 04 okt 2016, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Ives Van der Cammen
Beheerder
Contacteer:

Daar Zal bram wel rekening mee houden : Wink :

survivor
Full Club Member
Full Club Member
Leeftijd: 45

Bericht door survivor »

super, ben ik er volgend seizoen bij (kom natuurlijk wel eens proefrijden met Hallowween) maar moet er al met infrarood gefilmd worden wil je iets zien :-)

Plaats reactie